Vintergäddor


En tjockis på 6 kilo rent som klapp min Westin Platypus 57g i färgen "Goldwing"

En tjockis på 6 kilo rent som klapp min Westin Platypus 57g i färgen ”Goldwing”

Årets första gäddfiske blev en kall historia men vi lyckades lura några trots det kalla vädret. En kall och hemsk vind från nordost gjorde inte saken bättre. Jag hade en del som följde efter men vägrade ta, bland annat en på ca 9kg som vi såg två gånger 50cm från fötterna! Jacob och Klaus lyckades bäst med fluga och Jacobs tre största på fluga vägde 5,8kg – 6,0kg og 6,25kg. Totalt fick vi nio gäddor, jag och Frederik Hansen lyckades bara får vars en på 6,0kg och 6,9kg till Fredstar som blev dagen största, tagen på Westin Platypus 57g i färgen ”Parrot Special”. Tyvärr gick dem fina bilder som jag tagit på Frederik och hans fisk förlorade, då mitt minneskort satt kvar hemma i datorn…surt…!

Vacker vintergurka på fluga till Rønnow, 6,25kg

Vacker vintergurka på fluga till Rønnov, 6,25kg

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.