Havsöringbonanza – Sømmet 28g


Alla dem fisklösa dagar man ibland surar över är som bortblåsta när man helt plötsligt hamnar mitt i en havsöringbonanza, helt plötsligt blir allt så enkelt.

Tre hårdhudade danskeskaller bestående av David Thormar, Einar och Andreas Aggerlund besökte i söndags den svenska sidan. På rätt sida av sundet mötte jag upp och vi hade fisk redan på första platsen. Dock bara mindre fiskar men dagen lovade gott. Vi testade ett par olika platser och spred ut oss för att se om vi inte kunde stöta på ”di store”. Tack vare Davids och Einars walkie talkies kunde vi hålla kontakten och snabbt få info om det hände något eller inte. Snabba platsbyten kan vara avgörande för fiasko eller succé.

Jag fick nöja mig med lite mindre fisk, men man ska vara ödmjuk när man har danskar på besök

Jag fick nöja mig med lite mindre fisk, men man ska vara ödmjuk när man har danskar på besök

Vi fick många precis under måttet som fick simma tillbaka. Men vackra är dem..

Vi fick många precis under måttet som fick simma tillbaka. Små men knubbiga…

Framåt eftermiddagen/kvällen lossnade det för alla och vi såg en hel del fisk och lyckades även lura ett par stycken. Plötsligt sprakade det i Davids lur och Einar rapporterade om en fin höstfisk på ca 2,5kg. Sen var det igång, vi hade kontakter i nästan varje kast och David fick tre över 2kg och jag fick nöja mig med fem mindre. Aggerlund knep även han en fin på slutet på 2,3kg. Totalt fick vi ca 25 fiskar där fem var över 2kg. Tjugo av dem tjugofem vi fick fångades på Sømmet 28g!!! Dels för att alla fiskade med den men även eftersom den är så jävla bra.

Fin septemberöring från kusten. David Thormar poserar vant.

Fin septemberöring från kusten. David Thormar poserar vant.

Sømmet 28g levererar ännu en gång

Sømmet 28g levererar ännu en gång

Andreas Aggerlund, David Thomar och Einar en härlig sepember kväll. Alla fiskarna vägde ca 2,5kg

Andreas Aggerlund, David Thomar och Einar en härlig sepemberkväll. Alla fiskarna vägde ca 2,5kg. (Lägg märke till Walkie Talkien på Einar längst till höger.)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.