Gös – Edge 3776 Vertical Jigging


Fairpoints svenska säljare för mellan-Sverige, Daniel Nilsson har varit ute på två göspass förra veckan varav en av dagarna var tillsammans med fiskeguiden Kristian Kesikitalo från Big Catch. http://bigcatch.se/

Daniel berättar:

Världens bästa TV-ruta! Gös som går upp och tar jiggen, släpper efter en kort fight.

Världens bästa TV-ruta! Gös som går upp och tar jiggen, släpper efter en kort fight.

”Har lagt 2 trevliga göspass senaste veckan som har varit otroligt roliga och då är det pelagiskt prickskytte som gäller. Första passet åkte jag ut med Kristian Keskitalo från företaget Big Catch en solig och vindstilla dag. Lufttrycket hade varit stabilt under flera dagar så det kändes riktigt hett! Väl ute på sjön så hittade vi många ekon och nästan alla gösar vi släppte på, högg stenhårt. Dom fullkomligt slukade våra stora jiggar på 26cm! Helt fantastiskt! En mycket trevlig dag på sjön med Kristian och tillsammans lyckades vi landa över 15 gösar varav 7 st var över 4kg och 2 st sträckte sig över 5kg! Kristian var kaxig nog att ta den största på 5,6kg.

Daniels nya PR på 5,02kg, grattis till den. Nästa vecka slår vi rekordet igen :)

Daniels nya PR på 5,02kg, grattis till den. Nästa vecka slår vi rekordet igen 🙂

Kristian Keskitalo från Big Catch med en härlig sommargös på 5,6kg

Kristian Keskitalo från Big Catch med en härlig sommargös på 5,6kg

Efter detta passet fick jag självklart fiskefeber och med tanke på att lufttrycket var fortsatt stabilt så planerade jag en semesterdag veckan efter och trailade min egen båt till sjön och fiskade en heldag själv. Även den här dagen var solig och fin men med lite mera vind så förhoppningarna om drömgösen fanns i djupt rotade i skallen på mig. Väl ute på plats tog det inte mer än några sekunder innan det första ekot sken upp på ekolodet likt en grön ängel och jiggen dalade ner mot fisken som stod 6 meter under båten. Redan halvvägs ner så ändrade ekot form och man kunde tydligt se att ögonbrynen på den här fisken tydde på att den var förbannad och hungrig! Mycket riktigt så sköt fisken som en raket mot jiggen och hugget var ett faktum! Edge 3776 Vertical Jigging bugade fint och efter en trevlig fajt så låg dagens första fisk på avkrokningssmattan med sina 80 cm och 4 kilo och tittade förvånat på mig, helt fantastiskt vilken start på dagen! Efter en snabb bild fick den simma vidare och jag letade glatt efter nya ekon. Dagen fortsatte bra med många gösar mellan 3 och 4kg samt en bonusgädda på 7kg som bjöd på en otroligt rolig fajt på vertikalspöt. Vid dagens slut kunde jag summera ett 20 tal gösar men dom stora ville tyvärr inte visa sig men en otrolig dag var över och jag kunde med ett leende på läpparna och en vacker ”bonnabränna” köra dom 2 timmarna hem. Jag vill avsluta med ett sanningens ord att ”bonnabränna” inte är något negativt, det tyder bara på att här är en snubbe som har bättre saker för sig än att ligga och sola hela dagarna!”

Daniel Nilsson med Edge 3776 Vertical Jigging och Gös i famnen

Daniel Nilsson med Edge 3776 Vertical Jigging och Gös i famnen

Trevlig bonusfisk til Daniel

Trevlig bonusfisk til Daniel

MVH / Daniel Nilsson, Fairpoint Outdoors A/S

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.