Mycket kust – lite fisk


Har fiskat en hel del på kusten de senaste dagarna, men ingen fisk i skrytsam storlek. Börjar bli lite tröttsamt, men vad ska man göra? Får sikta in mig på lite nattfiske istället, det brukar kunna ge någon större fisk vid denna årstiden.

Fredags: Hälsade på goe gamle kustlegenden Otto Stieg Poulsen i hans sommarstuga på västra själland. Han lärde mig mer om kustfiske på ett par minuter än vad jag lärt mig på ett par år. För de flesta svenskar är han okänd, men för alla danska kustfiskare är han en kändis längst kusterna. Det var mest trevligt snack och inte så mycket fiske, men ett par timmar blev det. Trots supergoa förhållande kammade jag noll.

Otto har utvecklat en egen kastteknik som imponerar. Jag fiskade med 28g Sömmet, Otto med 15g Bombarda. Han kastade ca 30m längre än mig!

Otto har utvecklat en egen kastteknik som imponerar. Jag fiskade med 28g Sömmet, Otto med 15g Bombarda. Han kastade ca 30m längre än mig!

Lördag: Var på ”hygge-tur” med flickvännen i Skälderviken, såg inget, kände inget men mysigt var det.

Anna lärde sig kasta som ett proffs :)

Anna lärde sig kasta som ett proffs 🙂

Söndag: Kom iväg sent till danska Mön och fiskade ett par timmar på kvällen, blev en liten några cm över måttet…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.