Møn – Brrrr…


Joel, Frede, Grand Old Hansen och Peter "GT" O

Joel, Frede, Grand Old Hansen och Peter "GT" O

Det var inte de bästa vädret vi hade prickat in på Møn. Jag och Joel Jönsson fiskade fre-lör i snöblandat regn, vindar på 10-15 m/s och 1-2 grader i luften och ca 3 grader i vattnet. Det var minst sagt ”mjölkigt”, men på fredagen lyckades vi landa 7 havsöringar tillsammans med Frederik Hansen, Grand Old Hansen och Peter O. Jag fick tre, Joel en, och Frederik och Co fick 3.

3 x Edge 3776 och silver

3 x Edge 3776 och silver

Joels första danska havsöring fick snällt simma tillbaka

Joels första danska havsöring fick snällt simma tillbaka

Frede "Suck It" Hansen

Frede "Suck It" Hansen

Jag och Joel fiskade med Sømmet och Frederik och Co fångade sina på D360°.

Lördagen var ännu värre, vi fiskade några timmar på Møn, sen avslutade vi dagen på Stevns där jag hade en fisk på 3kg+ som visade sig 3 ggr på lågt vatten. Jag kastade ut flugan (bombarda) och fisken följde efter en kort stund för att sedan tvärvända och simma ut på det djupa. Det var det det…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.