”Det blev sku en lille en”


En lille en på 53cm

En lille en på 53cm

Efter den lille hälleflundrafrossan kom fiskeabstinensen krypande så jag var tvungen att sticka ut en runda på den svenska kusten. Denna gången hade jag fiskekamraten och den nylige invigde Kinetic testfiskaren Joel Jönsson med i bilen. Blev en trevlig dag med en hel del letande efter den rätta färgen på vattnet. Den hårda vinden grumlade upp de flesta favoritplatser och det var inte någon havsöringbonanza idag.

På en av platserna så det hett ut och vi såg tobis följt av jagande öring men från ingenstans kom några extrema vågor! En vägg av vatten reste sig plötsligt, och Joel sprang upp på stranden för att rädda sig själv medans jag stod kvar och vände ryggen till. Håven slets ur magneten och försvann. Efter tio minuters letande…forfarande ingen håv. Ytterligare tio minuter senare spolas den upp på stranden (woohoo) och en timme senare blev det ”sku en lille en” på 53cm samt en mindre på ca 40cm (C&R). Båda fiskarna klapp Sømmet 28g i färgen ”Sinking Wedding”.

Joel håvade in min favorithåv! Man tackar...

Joel håvade in min favorithåv! Man tackar...

 
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.