Fjärsingkung och tångloppebonanza


Daniel fightar sitt livs första havsöring

Daniel fightar sitt livs första havsöring

Vår nya svenska säljare (mellan Sverige) Daniel Nilsson hälsade jag och Toke Trentemöller välkommna med en eftermiddags/natt-tur på den danska Nordkusten. Ganska omgående lyckades Daniel få sitt livs första Havsöring, som sedan följdes upp med ytterligare en dansk grönländare. För att komma i rätt ”mode” fiskade han givetvis med Hardy Demon 9’6″ #7 och RIO Shooting Head. Toke fick även han ett par öringar i mindre format. Själv fiskade jag spinn efter mitt missöde i förra veckan där jag lyckades plantera en sylvass trekrok djupt inne i handen (med ihängade nervryckningar som följd). Slutade räkna Fjärsingar när jag fått över tio stycken. Dem högg på ALLT, Mini Goby, Sömmet och D360°. Med fruktan av mitt liv krokades dem av ”varsamt”…so watch out!

Utöver detta upplevede vi en tångloppebonanza utöver det vanliga. Toke lämnade sin Fishpondväska uppe på stranden, ÖPPEN! Behöver jag nämna att denna fick tömmas på 426 gram tångloppor?

Killerfish på Magic Minnow D360° 18g

Killerfish på Magic Minnow D360° 18g

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.