Havsöring och kirurgisk krok


Efter den tappade fisken i måndags var  jag sugen på revansch, men denna gången blev det kusten. Fiskade först av med Kongetobis i 37g och hade ett litet tillslag samt en fisk som vände precis framför mig. Med misstankar om att det var mindre öring bytte jag snabbt till den nya genomlöparen, D360° 18g i färgen ”Jewellery” monterad med en ny enkelkrok från Eagle Claw, Lazer TroKar. Dem har en helt ny typ av spets, kirurgiskt vässad som skär sig in utan att göra mer skada än en vanlig krok, något liknande har du aldrig sett! När havsöringen gör minsta lilla stöt så sitter den där hela vägen in till håven. Så det blev några små havsöringar omkring 40cm (C&R) som var tjocka som fotbollar, ett under att dem kunde simma.

Magic Minnow D360° 18g "Jewellry"

Magic Minnow D360° 18g "Jewellry"

 

Football Seatrout

Football Seatrout

Se video om Lazer Trokar här: http://vimeo.com/26436729

Lazer Trokar "you can't mess around with them like you do with other hooks"

Lazer TroKar "you can't mess around with them like you do with other hooks"

Utan några större fiskar i sikte körde jag sen upp till Rönneå-systemet för att se om jag kunde lura upp en lax eller havsöring på fluga, men där såg- eller kände jag inget så denna gången kom dem undan…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.